close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מתי כדאי לפנות לעורך דין פלילי

מערכת שורשו אדר, תשפג27/02/2023

אם חלילה הואשמתם בפלילים, כבר מרגע הגעתכם לחקירה במשטרה, כדאי להיעזר בשירותיו של עורך דין פלילי

תגיות:
צילום: pixabay
התחום הנחשק ביותר בעריכת דין הוא התחום הפלילי. עם זאת, לא כל סטודנט שמסיים את לימודיו יבחר להיות עו"ד פלילי. מדובר בתחום שיש בו עיסוק בהמון סוגים של מקרים אשר הוגדרו תחת חוק העונשין. במאמר הבא נסביר מתי תדעו שאתם צריכים לפנות לעורך דין פלילי?

מה נכלל תחת חוק העונשין?
חוק העונשין הוא למעשה ספר החוקים אשר מגדיר את התחום של משפט פלילי במדינת ישראל. בתוך חוק העונשין יש המון סעיפים המגדירים אילו עברות נחשבות לפליליות. בכל העברות הנמצאות בתוך חוק העונשין מטפל עורך דין פלילי,
צילום: pixabay
בין אם הוא מייצג את הנאשם או את המתלונן.

התחומים הנמצאים בחוק העונשין מחולקים לפי פרקים ובניהם נכללות סוגי העברות בניהן: עברות ביטחון ומדינה, עברות הפוגעות בסדר המשטר והחברה, עברות הפוגעות בסדרי השלטון והמשפט, פגיעות גוף, פגיעות רכוש, עברות זיוף, עברות כספים ועברות קלות.

למה חשוב לפנות לעורך דין פלילי במצב של עברות פליליות?
בניגוד לעברות אזרחיות שבהן יש מתלונן שפותח תביעה נגד אדם מסוים, בעברות פליליות, ברגע שיש תלונה, המשטרה תחקור את הנאשם וברגע שיהיה אפשרי לכתוב כתב אישום, מי שכעת יהיה כנגד הנאשם זו המדינה והמתלונן בתיק יהפוך להיות עד.
מדובר על משפט קשה במרבית המקרים שהעונש בגין עברות אלו עשוי להיות עונש חמור המתחיל במאסר בית ועשוי להגיע גם למאסר עולם במקרה ומדובר בעברות רצח. בשל העונשים החמורים שעשוי הנאשם לקבל, קובע החוק כי עליו להיות מיוצג על ידי עורך דין פלילי אשר מכיר היטב את החוקים ובאמת יכול לסייע.

מי ממנה את עורך הדין הפלילי?

בעניין זה קיימות שתי אפשרויות:
האפשרות הראשונה, האדם מוצא לעצמו את עורך הדין הפלילי מטעמו והוא גם זה שמשלם לו באופן פרטי. מנגד, אנשים שאין להם את היכולת הכלכלית לשלם עבור עורך דין פלילי שייצג אותם, יוכלו לקבל את הסיוע מהמדינה אשר תמנה עבורם עורך דין פלילי. שתי האפשרויות הינן טובות וכדאי לבחור באחת מהן.

איך עורך דין פלילי יכול לסייע לכם?
עורך דין פלילי בעל ניסיון מכיר היטב את התחומים השונים ואת סעיפי החוק. המטרה שלו היא לבחון את הסיפור שלכם על כל היבטיו ולמצוא פרצות בחוק אשר מוכיחות את חפותכם. ברור שאדם שנאשם, עשוי להיות בסערת רגשות ובטח שיהיה לו קשה למצוא פרצות בחוק כדי להוכיח את חפותו ולכן עורך דין פלילי יעשה זאת בצורה שקולה עבורו.

לסיכום, אם חלילה הואשמתם בפלילים, כבר מרגע הגעתכם לחקירה במשטרה, כדאי להיעזר בשירותיו של עורך דין פלילי. עורך הדין יסייע לכם בהבנת המצב ויסביר לכם מה לומר בעת החקירות כדי שלא תיפלו חלילה בלשונכם ותאמרו דברים שאין להם יסוד ובסיס אמיתי והם עשויים להפליל אתכם.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה